Aktuálně z naší školy

20.03.2017

První pololetí v I.B

První pololetí je úspěšně za námi Máme za sebou první pololetí a já mám z naší třídy obrovskou radost. Děti jsou opravdu skvělé, takže už na konci října jsme zvládli dokončit modrou písanku č. I a celý listopad a prosinec jsme se učili psát tvary psacího písma do písanky růžové č. II. Leden jsme si nechali na upevnění psacích písmen, které jsme se naučili, protože někdy p a j je těžké správně umístit do řádku. Celý měsíc jsme pracovali s pohyblivou abecedou, tato práce děti moc bavila. I přesto, že byl měsíc leden takový opakovací, zkusili jsme si i nějaká nová písmenka. Myslím, že touto prací děti nasbíraly opravdu mnoho zkušeností, které se nám budou další měsíce hodit. Již v polovině října děti začaly číst své první krátké větičky. Tomu ale předcházel velký kus práce, který Vaše děti zvládly excelentně. V samém počátku to bylo pro nás jakési ?písmenkohraní?. Děti se učily poznávat první písmenka, která nás vždy doprovázela veselou říkankou. K písmenkům se přidali jejich kamarádi samohlásky a my najednou mohli tvořit slabiky, což pro nás nebylo zpočátku až tak lehké, ale brzy jsme si i tuto zkušenost osvojili. Ke konci měsíce si děti už samy vymýšlely slova a neznámých písmen se vůbec nezalekly a dobře se nad nimi pobavily. I přesto, že si myslím, že skládání a přepisování bylo pro ně zábavné, větší zábava byla hraní slovního fotbalu, hry: šla babička do městečka, nebo jazykolamy a hádanky. To jsme se společně hodně nasmáli. V prosinci se z nás už stali právoplatní čtenáři. Děti dostaly svůj vlastní Slabikář, který si vlastnoručně podepsaly a je jejich nezbytnou a každodenní součástí. Každý den v něm objevujeme a poznáváme nové texty, o kterých si hodně povídáme, a některá slovíčka zkoušíme nahrazovat jinými v daném smyslu podobnými. V matematice se děti bez problémů dostaly k devítce. Musím říct, že matematika u dětí vede hned po tělocviku. Pro začátek sčítání a odčítání, ale i v současné době používáme námi vyrobená platíčka s usměvavými hlavičkami, není však problém použít i sebe samé, to je teprve ta správná zábava. Nevěřili byste, ale z dětí se stanou jak čísla, tak znaménka. Matematika je pro nás prostě zábava, ve které se mnoho společně nasmějeme, zasoutěžíme si v matematickém králi, ale nejvíce nás baví řešit slovní úlohy, které si samy vymýšlíme. Po objevení toho, že slovní úloha nemusí mít jen jedno řešení a stejný postup, jak se k výsledku dopracovat, je to ještě zajímavější. Navštívili jsme společně také vybrané kulturní akce a připravili pro rodiče podzimní besídku. Chtěla bych všechny děti moc pochválit, protože je to skvělá parta, která drží pohromadě. Vzájemně si dokážou pomoct, jak ve vyučování tak o přestávkách. Při vyučování, jde-li o práci ve skupině se dokáží výborně doplňovat a spolupracovat. Z mého pohledu vidím spokojené děti a to jsem moc ráda. Sešla se nám skvělá parta dětí, je s nimi krásná práce a už se společně těšíme, co vše zažijeme v druhém pololetí 1. třídy. Eva Smejkalová, tř. učitelka

Zpět na aktuality